Bracciano Revisited

Revisited: Museo Storico dell Aeronautica Militare (Museo Storico di Vigna di Valle)

Muzeul Aviatiei Militare Italiene
Septembrie 2017

Am mai fost odata (Muzeul Aviatiei Militare Italiene - Iulie 2014), dar fiind si muzeul foarte misto si inchise atunci niste hangare, de ce sa nu repet.

Pe drum de la gara, mai bine zis halta din Vigna di Valle:

Cele patru hangare; primele doua, cu early shit + ww1, erau inchise data trecuta. Btw am pus panoramele la dimensiune dubla (3200px).

Probabil cea mai tare colectie de macaroane din razboiul doi din lume, cum intri dai cu nasul in 202 (e una din imaginile repetate :D):

Panorama de jos cu ~jumatate de hangar; de la stinga la dreapta MC.200, CANT Z.506, 202, SM.79, Fiat G.55, Dakota, Macchi 205, Fiat G.212:

Si in directia opusa (vad ca n-am facut nici una de 180° de prost ce sint... deci trebuie sa mai merg ;)). Din nou, Dakota + G.55 Centauro, 205, SM S.82 Marsupiale, Spit Mk.IX, Fiat G.212 (mai precis 212AV = Aula Volante - flying classroom), Fiat G.59 (4b cred, post-war G.55 cu Merlin, 4 pentru ca are bubble canopy si b ca e trainer), MC.200, Fiat G.46.

MC.200 - just awesome:

C.202 Folgore + SM.79

Macchi-urile astea sint poate cele mai frumoase avioane pe care le-am vazut. 205-ul:

Tot ultra sleek si ultra-aratos, G.55-ul:

Pare a fi versiunea cu 3 * 151/20 + (in aripi) 2 * Breda-SAFAT 12.7mm. Primele versiuni aveau un singur 151/20 motorkanone si 4 * .50-uri in acelasi aranjament. Sub 300 de bucati au apucat sa faca.

SM-79 in continuare rulz supreme:

Data trecuta neprezent, probabil la recondionare ca e super lucios, un P-51D oglinda fost in Aeronautica Militare post WW2:

Nu ma omor dupa Mustang dar asta chiar era spectaculos:

Storch + botul si coada de la Spit.

Etajul hangarului cu jeturi (Skema ii zice), in prim plan Ambrosini Super S.7 Supersette, apoi Aerfer Sagittario II si Aerfer Ariete (prototipuri tata si fiu); in spate primul jet (trainer) italian, Fiat G.80

Aici se vede mai bine, Aerfer Ariete si G.80-ul, care arata chiar bine:

Tot aici trei ventilatoare (subtire si-aici la capitolul elicoptere), doua Agusta-Bell 47 (din care un medevac) si AB.204 (Huey sub licenta evident).

Poza de la balcon cu parterul hangarului, in dreapta de tot e un F-84G in culori de show si wingtip tanks.

Si din partea opusa; cu portocaliu T-6 Texan (plin si de astea peste tot, nu-i de mirare dat fiind c-au fabricat aproape 16000 de bucati) si Macchi MB-326 (trainer).

Unul din avioanele de sub balcon, RT-33, destul de comun si el prin muzee, asta fiind recon-ul are nasul mai urit:

Au o tona de Fiat-uri G-91 diverse versiuni, ala ultracaraghios cu nasul ridicol. De fapt mai pun o imagine ca e prea de tot, pe cit de misto sint in general macaroanele pe atit de hidos e asta:

RF-84F Thunderflash si F-84F Thunderstreak:

Panadia Tornado ADV

AMX International "Ghibli", light GA / CAS / recon, operat de Italia si Brazilia. Italienii au pus Vulcan pe el (se vede rotativa in poza sub bot), iar brazilienii acelasi tun de 30mm ca pe Mirage (posibil facut de ei sub licenta). E dragut avionul.

Unul din Sabre-uri, Canadair CL-13 (Mk4 cred).

Ok inca putin, hangarele Troster si Velo (aluia marfa WW2 ii zice Badoni), early stuff.

Fiat CR.32, unul din doua ramase (celalalt e la Madrid). A zburat in principal in razboiul civil din Spania dar a apucat si WW2. Acum vad ca l-am prins in timp ce era curatat :) - btw foarte bine arata muzeul/exponatele din punctul asta de vedere.

Si fratele, CR.42:

IMAM Ro.37 Lince (Linx), recon Spain civil war / WW2:

O tona de hidroavioane, astea rosii mai sportive dar nu numai, nu mai pun alte imagini ca nu cred ca macina pe nimeni prea tare:

Panorama cu hangar Troster - cele doua mai mari sint Lohner L (recon 1915, marina germana) respectiv Caproni Ca.3 (bombardier greu :) 1916):

SPAD S.7 (aveau mai multe):

Ansaldo SVA.5 (recon / very ;) light bomber 1917) - also check this out - Flight over Vienna:

Și-am încălecat pe-o șa.